Klantenkantoor Fluvius in Nijlen sluit op 1 november

Netbedrijf Fluvius, in 2018 ontstaan uit de fusie van Eandis en Infrax, voert aanpassingen door in zijn klantenkantoren-netwerk. Daardoor zullen 12 van de 42 klantenkantoren van Fluvius op 1 november 2019 sluiten, waaronder het kantoor van Nijlen. De beslissing heeft geen impact op de medewerkers in die kantoren. Zij blijven allemaal bij Fluvius aan de slag. 

Het klantenkantoor in de Koningsbaan telt jaarlijks maar weinig bezoekers.  Het kantoor open houden, is dan ook niet efficiënt. Zeker niet door het efficiëntietraject dat in 2018 met de fusie van Eandis en Infrax werd opgestart. Fluvius wil de werkingskost tegen eind 2022 met 15 procent verminderen, om de energiefactuur van de klant te doen dalen.

Klantenservice verder uitbouwen

Met de sluiting van 12 kantoren, wil Fluvius niet inboeten op klantenservice. Integendeel. Fluvius blijft het bijzonder belangrijk vinden goed bereikbaar te zijn voor alle klanten en bouwt zijn klantenservice verder uit. De voorbije jaren is echter gebleken dat steeds minder mensen een klantenkantoor binnenstappen met vragen over hun nutsvoorzieningen of premies. Het aantal contacten via telefoon en – vooral – onze website blijft echter jaarlijks stijgen.

Ook klanten met een budgetmeter stappen steeds minder vaak een Fluvius-kantoor binnen. Door de nauwe samenwerking met de OCMW’s kunnen budgetmeterklanten die toch een persoonlijk gesprek wensen, steeds daar terecht. Zij kunnen ook 24/7 de budgetmeter opladen aan de oplaadterminals. Bovendien vervangt Fluvius in versneld tempo de budgetmeters door digitale energiemeters, zodat de klanten meer diensten vanop afstand kunnen regelen via www.mijndigitalebudgetmeter.be.

Een vraag over of voor Fluvius? Check eerst de website fluvius.be. Je vindt er een schat aan informatie. Je kan ook terecht op het algemeen nummer 078 35 35 34