Woon- en energieloket

Zit je met verbouwplannen of heb je net je eerste woning gekocht? Ken je de Vlaamse verzekering gewaarborgd wonen? Heb je recht op een goedkope verbouwlening of premies? Lukt het niet om de premie aanvraag zelf te doen? Is je woning niet meer aangepast en wil je langer thuis blijven wonen?

Bij het woon - en energieloket kan je niet alleen informeren of je in aanmerking komt voor mogelijke verbouwleningen - en/of premies maar we helpen je ook bij het verzamelen van alle nodige documenten en bij het indienen van je aanvraag. Dit zowel voor de premies van de Vlaamse overheid als voor de gemeentelijke premie duurzaam en levenslang wonen. Ook indien er aanpassingswerken moeten gebeuren voor ouderen of voor (minderjarige) personen met een beperking kan je bij ons terecht.

Vanaf 2023 verplicht het lokaal bestuur Nijlen om over een conformiteitsattest te beschikken bij een huurwoning in bepaalde situaties. Bij het woon - en energieloket kan je zowel terecht met algemene vragen of met vragen specifiek over jouw woning, zoals:

Mag ik mijn woning verhuren? Aan welke wettelijke eisen moet de woning voldoen? Ben ik verplicht om over een conformiteitsattest te beschikken? Kan ik mijn woning sociaal verhuren? Wat als mijn gehuurde woning niet voldoet aan de wettelijke eisen? Hoelang mag een woning leegstaan?

Het woon - en energieloket werkt enkel op afspraak via tel. 03/410 02 11 of via wonen@nijlen.be