Bpost moderniseert dienstverlening voor mensen met een beperkte mobiliteit

Aanvragen kan voortaan ook digitaal of per telefoon
bpost biedt de dienst "AUB postbode" aan om personen met beperkte mobiliteit thuis te helpen. Gebruikers kunnen kosteloos een beroep doen op de hulp van een postbode voor deze basisdiensten:
- de afhaling van gefrankeerde briefwisseling;
- de verkoop van postzegels (zegels prior, non-prior, Europa en rest van de wereld);
- de voorbereiding en verzending van aangetekende post.
Tot nu toe konden personen met beperkte mobiliteit deze gratis dienst aanvragen via een poster aan het raam. Vanaf nu zijn er twee nieuwe manieren om de dienst "AUB postbode" aan te vragen, digitaal of via de telefoon:
- het speciale telefoonnummer: 02 278 50 89
Personen met beperkte mobiliteit kunnen de postbode vragen om langs te komen door het webformulier op de website van bpost in te vullen of door te bellen naar een speciaal nummer. Daarbij geven ze aan welke basisdienst ze nodig hebben. De postbode wordt daarvan dan op de hoogte gebracht zodat die bij de volgende ronde de juiste producten, zoals postzegels of een formulier voor aangetekende zendingen, meenemen. De betaling van postzegels gebeurt contant.