Sociaal tarief voor GSM, vaste telefoon en/of internet

Het sociaal tarief is een korting die de operatoren geven op de factuur voor vaste of mobiele telefonie of internet.

Wat is dit?

Om recht te hebben op het sociaal tarief  moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Deze voorwaarden kan je terugvinden op onderstaande website; http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/list/28-sociale-tarief.  

Hoe aanvragen?

Wanneer je het sociaal telefoontarief wil aanvragen moet je je richten tot de operator waar je klant bent.

Wanneer je graag hulp wenst met de aanvraag kan je je steeds richten tot het OCMW van jouw gemeente.

Als u nog nooit bent langs geweest bij het OCMW van Nijlen kan u hiervoor terecht tijdens het intake-moment: elke maandag van 09.00 tot 11.30 uur en woensdag van 13.30 tot 16.00 uur of op afspraak indien u niet in de mogelijkheid bent om tijdens de vrije inloop te komen.

Ben je toch al eerder hier geweest, neem je contact op met je eigen maatschappelijk werker.

Wat meebrengen?

  • Bewijs van identiteit
  • Je laatste factuur

Extra informatie

Voor meer informatie over de voorwaarden, kortingstarieven en het aanvragen kan je onderstaande website bekijken; http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/list/28-sociale-tarief